Episode 3 :That's silent secret...

           Bam!! Hentakan pintu di bangunan penginapan pelajar perempuan yg tiada org kecuali Hana.

"kuatnyer...terkjut aq...nasib baik aq xde sakit jantung..."kata Hana yg hampir m'lps handfonnya. Hana terus mengambil barangnya yg t'tinggal dan keluar dr situ melalui tangga berdktan. Tiba2 dia t'dgr perbualan se2org dlm telefon.

           "Saya dh ckp, kita break up! Awk x fhm ke!? HAH!?" gadis itu terus letak panggil itu dan beredar dr situ dgn k'adaan mrh. 'ni mesti kes bercinta in~Hah?! aq dh lmbt ni! aq minta cikgu 10 min je!' Hana lari dgn lintang pukang.

             Bom! Hana t'langgar se2org. Mereka berdua jatuh t'ddk. "aduh!~sakitnya..." hana yg kesakitan mengutip brgnya."Maaf2..saya minta maaf sgt2!".
"Awk ni xder mata ke hah!? dh ade 4 mata pun xnmpk ke!?"
 Hana melihat di hadapannya dgn perlhn2. Hana melihat Jun dihadapannya.
"patutlah...kau rupanya....xguna kalau ade 4 mata tp buta...cermekap dan hodoh pula itu!"
"Hah?!Ape kau ckp ni?! Saya xfhm?!"
"Pekak pulak tu! Buta,cermekap dan hodoh!"
           (Di dlm kelas)
 "Hana sila jwb soalan no.6." kata Cikgu Ho. Hana t'menung. "Hana? Hana!? Hana!!"jerit Cikgu Ho. "Hah?! Ya, Cikgu!?" t'kjt Hana smpi t'bgun. "Hana! Awk ni dgr ke x saya m'gjr ni?! Awk sihat ke x ni?!" kata Cikgu Ho dgn perasaan marah. "Sihat..." kata Hana dgn muka yg pucat. Cikgu Ho melihat muka Hana yg pucat itu."baiklah awak boleh ddk...tp klau awk buat lgi saya akan bg hadiah dkt awk..." kata Cikgu Ho dgn janji.

         (Di luar kelas)
"Hana? ko ok ke? mcm xsihat je? ada masalah? cerita dkt aq?" kata Yui dgn p'rasaan risaunya pd Hana."Hmmm~entahlah mcm mane nk cerita..." tiba2 Hana rasa nk muntah.Dia terus ke tandas dan muntah2.
         (Di blik rawatan)
"Hana, awk mkn ubat ni n tidur dulu" kata nurse sekolah kpd hana yg k' pntan disebabkan keracunan mknan.
"awk, sorrylah klau saya wat slh. jgn kita putus, saya sygkan awk"
"x, ini k'putusn mktmat saya. awk ni t'lalu mengongkong saya. itu x boleh , ni x boleh. saya dh x thn lgi. selamat tinggal."
hana yg t'tidur t'sdr dgn p'gdhan itu.
' Mcm kenal jer suara itu?? mcm Jun dari kelas sebelah? dgn gadis pgi xdi?! diorg ni ade skandal ke??? hmmm patutlah moody jer tadi~' Hana yg t'tya menyelak sedikit langsirnya. ' btullah sangkaan aq...biarlah...baik aq sambung tidur buat2 x dgr...x psl2 kena aim dgn lelaki T2M( talam 2 muka)...muka handsome mulut jht...'.



Popular posts from this blog

yehhh....Dah Habis PMR

Dakwah yang KAWAII ?! ^V^