My Story...

THE UNPLANNED MEETING

Episode 1 - Kawan Baharu
Di kolam sekolah , ketika hujan." Mana telefon aku ni? aku rasa ada dakat sini " kata Hana yang sedang tercari-cari telefon bimbitnya. ' aarrrhhh ! peningnya kepala ' hati Hana. Tiba-tiba kaki Hana tersadung lalu terjatuh ke dalam kolam. " tolong ! , tolong ! " jerit Hana yang dalam keletihan. Pemlihatan Hana mula pudar , Hana sempat melihat bayangan seseorang pergi kearahnya. Hana sedar , dia melihat muka seorang lelaki yang samar-samar lalu pengsan.
          Hana sedar-sedar je dia ada dekat rumah. " Hana bangun , Hana , makan " kejut ibunya. Di meja makan , ayahnya bertanya " Hana , macam mana kamu boleh jatuh kolam ? ". " Hana tersadung kaki sebab kepala Hana pening " jawab Hana. " nasib baik ada orang tolong kamu dan hantar kamu balik , kalau tak tahulah apa jadi! " kata ibu Hana. Hana terfikir sesuatu  ' hantar aku balik? mesti mak tahu '. " mak , boleh Hana tanya ? Siapa yang hantar Hana balik ? mak kenal orang tu ? " tanya Hana. " Seorang lelaki ! Handsome budaknya . Mak tak tahu nama dia , yang mak tahu dia tu cucu Pengetua kamu, kawan mak. " jawab ibu Hana.
         Pada malam itu , Hana cuba untuk mengingati raup wajah lelaki itu tetapi gagal dan diingat hanya mata lelaki itu . Lelaki itu mempunyai sepasang mata yang cantik dan sukar untuk seseorang melupakannya. 
         Pada esok hari , Hana baru turun dari kereta dan menuju ke sekolah lalu berjumpa kawan-kawannya. " Hai ! Hana semalam kenapa kau balik ? " tanya Akiko. " aku demam " jawab Hana. (sebenarnya Hana tinggal di asrama sekolah) " owh, dah sihat dah ? " tanya Reitsu. " Dah "  jawab Hana. Ketika mereka sedang berjalan memasuki sekolah , mereka melihat banyak pelajar perempuan berkumpul di hadapan sekolah. " Wai, tengok tu apa sal diorang berkurumun ? " soal Kai. " haamm , ni mesti pasal 2 cucu pengetua yang pindah dekat sini ! " jawab Mio. " Cucu Pengetua ? ! " soal Hana dengan sedikit terkejut. " ha'ah , aku dengar yang mereka tu handsome gila , sekali pandang terus cair dan lagi satu yang aku dengar yang diorang tu ahli kumpulan hot  ' FAST ' dan semua ahli kumpulan FAST pindah dekat sekolah ni ! "jawab Mio dengan teruja. " jom kita pergi tengok!" ajak Kai. 
          Ketika itu jugalah Hana mendapat sms (Hana guna telefon adiknya) dari President yang menyuruhnya untuk ke bilik Persatuan Pelajar. " wai, aku minta diri dulu ya , President panggil aku ! ". Hana dengan pantasnya menuju ke bilik Persatuan Pelajar.  Setelah sampai,  Hana diarahkan untuk mengeringi President menjemput  Pengetua yang baru pulang dari luar negara dan dikhabarkan ada Pengetua yang baharu .
       Hana mengemaskan pakaian sekolahnya , dan rambutnya. Mereka semua tunggu di hadapan sekolah. Setelah 5 min berlalu, terlihat kelibat 4 kereta mewah. 1 kereta berumur, 3 kereta sport. "Wah!" kata Hana. Dari kereta berumur, turunnya 2 org wanita yang berusia tapi nampak muda. Wanita itu terus menuju ke arah  Ahli persatuan sekolah. "Selamat pulang Ma'am Miaka" kata President. "Terima kasih. Saya kenalkan ini anak saya, Izuni Takayama penganti saya"kata Pengetua. "Selamat berkenalan, Ma'am Izuni, saya Maria Miyata  High School Takayama President" kata President. "Selamat berkenalan " jwb Ma'am Izuni.
       Mereka semua menuju Dewan sekolah. Kedengaran jeritan dari pelajar sekolah tinggi Takayama. 'cucu Pengetua mesti handsomekan' fikir Hana.


    Semua warga sekolah tinggi telah pun berada di dewan.pada masa yang sama, Hana dan ahli persatuan pelajar masih bersama dengan guru-guru. Mereka semua masuk dan disambut pelajar sekolah dgn meriah. Mereka semua duduk tempat masing-masing. Hana dan ahli PP ddk dibahagian hadapan. Hana ddk di tmptnya, tiba2 kedengaran org memanggilnya. Hana tercari2 panggilan itu ,Hana memandang kebelakang, dan terlihat pelajar perempuan macam2 gelagat. Rakan2nya memanggilnya. Hana bangun dr tmptnya n menuju kearah kawannya. "Kenapa?"tanya Hana yg penuh persoalan. "Hana tolong ambikkan gmbr FAST, boleh x?" kata Mio sambil memberi telefon kpd Hana . "FAST?!, mana?" geru Hana.
               "dkt sebelah kau jer Hana!"Mio. "sebelah aku? oklah, meh telefon kau!'kata Hana. Hana balik ketmpt ddknya. Hana ddk ditmptnya dengan perasaan yg gelisah sambil memengang telefon Mio 'macam mana ni ?! apa aku nak buat ni ?!' jerit hati Hana. Tiba2 se2org mengambil telefon Mio , Hana terkejut dan terus memandang tepi. "Biar saya tolong ambikkan gmbr" kata Rui salah seorg ahli FAST. "terima kasih!"jwb Hana. Rui mengambil gambar ahli2 FAST. "nah telefon awak. Selamat berkenalan, saya Rui"kata sambil menghulur tangannya Rui. "Terima kasih, Selamat berkenalan juga, saya Hana" Hana mengambut tangan Rui.
            Selepas perhimpunan, Hana pergi ke arah kawan2nya "nah Mio, telefon kau. Aq nak pergi loker aq kejap ye."kata Hana kpd Mio.Selepas itu, Hana terus pergi ke kelasnya. Tanpa Hana sedari Cikgunya dan seorg gadis dibelakangnya. "Aniyon !" kata Hana kpd rakan sekelasnya. "Aniyon. Wah tengok tu ada pelajar baharulah...!"kata Mio. Mereka semua ddk tmpt masing2 . "Kelas, hari ni kita ada pelajar baharu, sila kenalkan diri awak."Cikgu Lee. "Nama saya Yui Kazaka. Selamat Berkenalan!"kata Yui."Wah, Yui Kazaka! model terkenal! Awak cantiklah!!! " kata salah seorg lelaki "Wah~!!!"satu kelas."Yui awak boleh ddk didpn ni."Cikgu Lee.  Satu hari tu Yui menjadi perhatian pelajar dan guru sekolah tu.
            Esoknya, Hana dipanggil oleh Cikgu Lee. "Hana, awak kena tukar bilik. Awak akan kongsi bilik dgn      Yui Kazaka" Cikgu Lee.

     

Popular posts from this blog

yehhh....Dah Habis PMR

Dakwah yang KAWAII ?! ^V^