Episode 2 - Crazy Roommate

"Hana, ko kongsi bilik dgn siapa?"tanya Ritsu. (Hana dulunya berkongsi bilik dgn Kai, Mio, Ritsu. Dlm satu blik sepatutnya 3 org tapi bilik x ckup.) " Dengan Yui Kazaka." Hana. Hana siap mengemas brg2nya. "Aq pergi dulu, bye!"Hana.
        Hana berada didpn blik itu. Knok ' knok. Hana membuka pintu dan terus mengemas baju2nya kekatil lagi satu. Selepas siap m'gemas, Hana pergi mandi.'Yui Kazaka mesti seorg yg baik dan lemah lembut kan' Ketika Hana siap mandi, tiba2 terdgr bunyi hentakan brg2. Hana terus pergi ke ruang utama biliknya . "Eh!? Kenape ni !?" terkejut Hana apabile melihat brg2nya di merata2 tmpt. "Awak ni siapa hah!? Apa awak buat dkt bilik saya!? Keluar sekarang!!" kata Yui sambil membaling brg Hana kearah Hana dan menolak Hana keluar.
        "Ta...tapi ini arahan pengetua sekolah!!"jawab Hana. 'Dushhhh~' Yui terus menutup pintu.Yui terus menelefon nenek saudaranya(pengetua) "hello, nenek betul ke say kena kongsi bilik  ?! tapi kenape nek?! Saya kan dah ckp yang saya ni xsuke kongsi bilik! " kata Yui kepada nenek saudaranya. "Kan bagus kongsi bilik...tak delah Yui tinggal sorang2kan...lagi pun bilik yg dia ddk tu terlalu ramai...kesian kene hampit2" jawab Pengetua. "tapi nek!" Yui "tidak ada tapi2..kalau Yui xnk kongsi bilik, nenek akan sekat Alaun Yui... nak.....!?" Pengetua. "arrrahh~ oklah, Yui kongsi." jawab Yui dengan terpaksa.
        "Ah!?~ Mane aq nk tido ni~?"kata Hana sambil memenung di luar bilik .  Tiba2 pintu bilik Yui dibukak. "Awak boleh ddk dekat sini tapi ada syarat.1. 4/5 kawasan bilik saya dan selebihnya milik awak. 2. Semua almari bilik ni milik saya. 3.Semua katil milik saya. 4. jangan busukkan bilik...saya tak suka bau busuk...Akhir sekali JANGAN SESEKALI SENTUH BARANG SAYA!!!" kata Yui. "Ah? o~k" jawab Hana 'biar betul perempuan ni 1/4 je kawasan aku. kecil tu. muat2 badan aku je' kata hati Hana apabile melihat keluasan kawasannya.
        Hana siap untuk tido tiba2 Yui yang baru masuk ke bilik menangis dan mula membaling brg yg agak mahal dimata Hana. 'Patut ke aku pujuk?? Nanti jadi lainkan..biar dia cool down sendirilah'. Pada malam itu bagaikan macam pecah rumah.

        Esok paginya, Hana bersama kawan2. Mereka ddk di sesuatu tmpt di kantin. "Sedapnya..makan hari ni....kegemaranku 'sup daging lembu' "kata  Hana . "Hana apsal ko lambat dtg kelas pagi ni?" Rioka.
"Hah? Hmmm...."berhenti Hana. 'apa aq nk ckp ye...xkan nk ckp Yui mental breakdown pula...mengambuk2, baling2 brg, menangis smpi pagi...'hati Hana. "A..ku xleh tido sebab perut a...ku sakit...ltulah sebabnya...hihihi"jawab Hana dengan berhati2. "hmmm..oh..o~k?" Rioka. "Eh tp kenapa Yui xmsk sekls ye?"Mio. "Hah...kenapa ye? Hana?" semua rakannya menandangnya. Hana buat2 mkn. "Sibuklah tu~diakan artist/model terkenal" Miaka. 'tq Miaka' kata hati Hana yg bersyukur.
        Esok paginya, Hana bangun dr tido dan melihat Yui masih tido. 'lebih baik aku mandi dulu nanti dia mental breakdown lagi'kata  hati Hana dan terus mandi .Dia siap untuk pergi sekolah dan melihat Yui masa tidur.'Hmmm,patut ke aku kejut dia ye?'Hana. Jam menandakan 7:50pagi 'Kalau dia x bangun lagi, nanti dia lambat pergi kelas pulak.....kejut je lah.....'Hana terus pergi kejut Yui dgn hati2. "Yui....Yui bangunlah nanti awak lambat masuk kelas...semalamkan awak x masuk~"kejut Hana kepada Yui.
        Hana selak selimut Yui. Terkejut Hana melihat muka Yui pucat. Hana menyentuh dahi Yui. "Hah! panasnya badan awak..."Hana. "Yui...Yui bangunlah.. "gesa Hana yang semakin gelabah. "Alamak dia pingsan ni!...mcm mana ni!?' hati Hana yang buntu nk buat ape. Hana terus mencari telefon Yui dan menelefon ambulan.
      "Hah...? "kata Yui yang baru sedar. "Yui!baguslah awak dah sedar!" kata Hana dgn gembira dan bersyukur. "Sa...ya dekat mana ni?" Yui. "Awak dekat hospital...tadi awak kena deman panas...syukurlah awak tidak apa2"kata Hana dengan senyuman.
     "Hana...Terima kasih ye sebab awak masih tolong saya walaupun saya layan awak dengan sangat teruk"menyesal Yui. "xpe...saya xmakan hati pun...kitakan sama2 manusia...saya percaya awak seorang yang baik hati "jawab Hana dengan senyum mesra. "hmmm...maafkan saya kalau saya ni macam penyebuk...saya nk tye sesuatu bolah?"tanya Hana. "Boleh...apa dia?"jawab Yui. "Awak ada masalahkan..."tye Hana. Yui menangguk. "Apa dia ye?"Hana. Yui tunduk dan diam. "ka..lau awak tidak cite pon  xpe..saya paksa.." kata Hana.
      "Sebenarnya, saya baru je putus cinta dengan bf dan saya putus disebabkan oleh kawan baik saya sendiri. Kawan dan orang saya yang paling saya percaya di dunia...tikam belakang saya. Pada mulanya,saya percayakan dia tapi saya mula rasa tidak kena apabila dengan tidak sengaja terlihat bf saya mula rapat dgn Bff saya. Terlalu rapat sehinggakan saya ajak bf saya luncuh pun dah susah tapi dgn perempuan senanag je. Saya mengupah penyiasat untuk menyiasat hubung sebenar mereka. Penyisasat itu berkata bf bekas Bff saya dah lama bercinta selepas seminggu saya kenalkan pakwa saya kepdanya. Dan saya m'dapat suatu maklumat yang mengejutkan apabila bekas bff saya nk balas dendam atas masa silam dan nk bolot semua harta keluarga  saya....  . Hana... maafkan saya sebab samakan awak dengan bekas bff saya.Saya tahu awak xserupa apabila saya nampak awak jaga saya panjang malam sampai awak msk kelas lmbt." penjelasan Yui.
       "Awak thu ke saya cucu saudara pengetua?"tye Yui. "oh..pasal tu..pengetua telefon awak dan saya jawab dan dia cakap dia akan datang petang ni ." jawab Hana. "oh..saya dah lama tahu awak cucu saudara pengetua apabila saya tahu awak sukakan kanak2 dan senyuman sama macam pengetua kita"jawab Hana dgn jujur. "bekas pengetua .Sekarang ni makcik saya."kata Yui.

Popular posts from this blog

yehhh....Dah Habis PMR

Dakwah yang KAWAII ?! ^V^